12 mrt Waarom een mobiele app ?
Overweeg je een app te laten maken? Wacht dan niet te lang.
Hier volgen vier redenen om er direct mee te starten:
1. Nu ben je nog trendsetter met een app, terwijl de prijzen al zakken.
Het gebruik van smartphones groeit snel, bijna sneller dan de hoeveelheid apps die gemaakt worden. Hoe meer smartphones, hoe meer apps er komen. Over een paar jaar heeft ieder bedrijf er een paar voor meerdere doeleinden. Dat betekent dat een bedrijf zich nu nog kan onderscheiden met een mobiele app. Het klopt dat de meeste apps nog altijd entertainment apps zijn waar we eigenlijk best zonder kunnen, maar het gebruik groeit het snelst in de categorie business apps. Dat zijn apps die sales teams voorzien van promotiemateriaal en instructiefilms, apps met advertentiemogelijkheden en apps als locatiespecifieke marketingtools.
Het gebruik van business apps is nog niet heel wijdverbreid. De prijzen van mobiele apps zijn flink gedaald sinds de introductie van cross platforms. Je krijgt nu dus het beste van twee werelden: je bent een van de eersten met een business app en profiteert van de sterk gedaalde prijzen op een concurrerende markt.
2. Alles draait om marketing: altijd in contact met de klant
Waarom heeft ons bedrijf een app nodig? Waarom hebben we een website nodig? Mobiele apps staan op de smartphone van de gebruiker. Met een app ben je dus altijd zichtbaar op het favoriete communicatiemiddel van de klant. Daar droom je als bedrijf toch van? Een tapje of een swipe en er is contact, zonder tussenkomst van een beperkende browser, met een superieure gebruikerservaring.
Gebruik een app onder meer om klanten te informeren via Facebook, Twitter en Google+. Verkoop producten vanuit je app en laat de betaling verlopen via PayPal, stuur gebruikers pushberichten met speciale aanbiedingen. Verzamel data van klanten en zorg voor feedback en ondersteuning. Je kunt zelfs je klantenkaart in de app integreren. Smartphones zijn binnen afzienbare tijd het meest gebruikte communicatiemiddel en mobiele apps zijn de beste manier om het contact met klanten te faciliteren.
3. Bedrijfsvoering wordt beter door mobiele apps
De bedrijfsvoering heeft baat bij de mobiele revolutie en het toenemende gebruik van apps. Het wordt er allemaal een stuk efficiënter en gemakkelijk van. Organiseer je een evenement of congres? Dan laat je snel een app maken die bezoekers alle informatie overzichtelijk op hun smartphone presenteert: het programma, sprekers, profielen van mede-bezoekers en uiteraard de routenavigatie naar de locatie.
Het spreekt voor zich dat je niet een heel jaar hoeft betalen voor een app die je maar een paar weken gebruikt. Gebruik dezelfde app gewoon voor meerdere doeleinden. Updaten en ombouwen is immers gemakkelijk wanneer de app eenmaal in de stores staat.
Sjouwen de mensen van de buitendienst nog met dozen vol brochures? Dat kan veel eenvoudiger en mooier in een app op de smartphone of de tablet. Je kunt apps voorzien van prachtige portfolio’s of duidelijke instructiefilms. Je kunt klanten of gebruikers toegang geven tot slechts een deel van de app door alleen bepaalde delen in de app vrij te geven met een wachtwoord. Apps zijn bovendien altijd actueel en werken zelfs zonder internetverbinding.
4. Makkelijk te onderhouden
Je kunt je eigen app deels onderhouden met een CMS. Dat werkt heel eenvoudig. Iedereen die een beetje overweg kan met een computer kan kleine wijzigingen aan de app doen. Het actueel houden van sommige informatie in de app kan zelfs helemaal automatisch. We linken je data met een webservice en je hebt er geen omkijken meer naar. Alle wijzigingen staan automatisch in de app.
Bron: Mobiel Nieuws