Ons verhaal - MEDIA58

Ons verhaal

Dit is MEDIA58

Media58 robbert jan

Robbert-Jan Hanemaaijer

Ruim 30 jaar geleden veranderde ik van koers, het roer ging om. Mijn functie wisselde van bedrijfsleider in een vier sterren hotel aan de kust naar leerling acquisiteur bij een “courant”. Een branche waar ik destijds niets mee had, laat staan iets van wist, kortom een hele uitdaging toen… Nu, heel wat jaren later, wijzer en na allerlei opkomsten en neergangen van megalomane grafische bedrijven mee te hebben mogen maken, is vijf jaar geleden MEDIA58 bv geboren. De tijd was er rijp voor en de wijze van communiceren voor en met relaties was, en is nog steeds, hard aan het veranderen.

MEDIA58 is een bedrijf dat zich toelegt op het onderhouden van relaties op grafisch gebied, het ontwerpen en vervaardigen van alle soorten drukwerk, en – digitale – communicatie. Een bedrijf zonder toeters en bellen, waar ontwerpers niet op skippyballen achter hun Mac zitten en op Segways door de gang rijden maar waar in Jip en Janneke taal uitleg wordt gegeven aan allerlei manieren van communiceren via drukwerk, apps, websites en social media.

Inmiddels is MEDIA58 uitgebreid tot een full service mediabedrijf. Alles onder één dak uitgevoerd door mensen die weten waar het over gaat. Dat Peter en ik elkaar kennen sinds de brugklas en allebei fotografie als hobby hebben maakt onze samenwerking alleen maar leuker. Mijn andere hobby is zeilen op zee. Nog leuker dus om vanuit ons kantoor te kijken naar de Westerschelde op twintig meter afstand waarop ik in m’n vrije tijd op zeil en waar oceaanreuzen dagelijks aan ons raam voorbij schuiven.

Media58 peter de rijke

Peter de Rijke

Toen ik (lang geleden) werkte als fotograaf was het de uitdaging om met een enkel beeld een heel verhaal te vertellen. Dat streven naar vereenvoudiging isvoortdurende in mijn genen gebleven.

De impact van ICT op het dagelijks leven is groot. Lange tijd is binnen die wereld alles alleen maar ingewikkelder gemaakt. De gebruikersvriendelijkheid liet in die jaren veel te wensen over. Mensen als Steve Jobs hebben echter het voortouw genomen om zaken juist eenvoudiger te maken. Hij gaf de wereld het gereedschap om de techniek nu eens echt in dienst van de gebruiker te laten werken.

Voor mij was de introductie van de iPad het moment om mijn passie voor beelden te combineren met techniek. En zo ontwikkelde ik mijn eerste apps. Speciaal voor kinderen bouwde ik nieuwe, interactieve leermiddelen. De iPad bleek al snel voor kinderen een ideaal middel om verschillende handelingen te leren. Van het bouwen van een papieren vliegtuigje tot het herkennen van dieren.

Het enthousiasme en het gemak waarmee kinderen met de apps omgingen werkte erg aanstekelijk. Al snel ontwikkelde, in opdracht van ondernemers, mobiele applicaties die (een gedeelte van) de bedrijfsvoering eenvoudiger en efficiënter kon maken.

Het geeft me energie om te werken in een wereld waar de ontwikkelingen zich in rap tempo opvolgen. Een wereld waarbij groot, groter, grootst niet meer het streven is, maar Passie voor Ondernemerschap.