15 mei Effectief adverteren op social media
Ken je dat? Je hebt uren gestoken in het vinden van het juiste beeld. Je hebt geworsteld op een tekstje. Je plaatst een bericht op Facebook… en dan krijg je drie likes. Dat probleem kun je oplossen door te adverteren op Facebook. Als je een beetje bijbetaalt, wordt je bericht al beter bekeken. Bovendien is adverteren via social media hartstikke handig. Je kunt je advertentie heel nauwkeurig op exact de juiste doelgroep richten. Dat scheelt geld.
Doelpubliek
Tegelijk kun je zomaar een dagtaak hebben aan het vinden van het juiste doelpubliek en als je dan ook nog tussentijds campagnes wil gaan bijstellen, wordt adverteren via social media ineens wel enorm arbeidsintensief. Wil je écht iets uit je social media halen en tegelijk je handen vrijhouden om gewoon je eigen werk te doen, dan kunnen wij je uit de brand helpen met ons social mediaprogramma. We bieden verschillende dienstverleningspakketten aan. Zo kun je zelf exact bepalen hoeveel je eraan uitgeeft, welke diensten wij verzorgen en wat je zelf doet.
Nauwgezette campagne
Wil je meer uit Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter of andere social mediaplatforms halen? Dat kan. We gaan graag voor je aan de slag. We geven je advies over welke social media je het beste kunt inzetten, helpen je desgevraagd met het maken (en vormgeven) van berichten en wat we vooral doen: we analyseren de campagnes en stellen naar aanleiding daarvan budgetten en doelgroepen bij om zoveel mogelijk uit je investering te halen. We werken heel transparant en we zorgen voor rapportages over resultaat en voortgang. Alles gewoon vanuit je eigen account.
Adverteren op Facebook
Op Facebook kun je heel specifieke doelgroepen vinden omdat je selecties kunt maken op basis van demografische gegevens, interesses en Vind-ik-leuks. We richten ons op de meest ontvankelijke doelgroep. Adverteren op Facebook werkt heel goed bij het promoten van acties en je hebt er een vrij groot publiek.
Adverteren op Instagram
Met Instagram bereik je een jong(er) publiek met grafische en visueel ingestelde advertenties. Het beeld is het absolute hoofdonderwerp. Instagram-campagnes helpen vooral met het genereren van traffic naar je website en het neerzetten van een imago. Instagram groeit op dit moment erg snel en het biedt heel veel mogelijkheden om zeer specifiek te segmenteren. Net als bij Facebook kun je bij Instagram heel specifiek een doelgroep aangeven.
Adverteren op LinkedIn
Via LinkedIn bereik je heel specifiek de zakelijke doelgroep en dat op exact de plaats waar zij dit ook verwachten. Het is daarmee het B2B-kanaal bij uitstek. We helpen je heel gericht de partijen te benaderen die jou zouden moeten kennen en we zorgen dat je de door jezelf gestelde doelen behaalt. Ook hier kun je heel gericht voor een bepaalde doelgroep gaan, alleen is die natuurlijk verdeeld in zakelijke kenmerken, zoals vakgebied, bedrijfsgrootte, functietitels etcetera.
Adverteren op Twitter
Twitter wordt steeds vaker verweven met de traditionele media en vindt op die manier ook z’n weg naar televisie, kranten en andere platforms. Misschien komt het mede daardoor dat het gebruik van Twitter de laatste tijd weer groeit. Het is een plek om je merk te positioneren. Hier zitten veel influencers. Zowel tekst als grafische advertenties werken hier goed.
Werkt dat nou?
Wij vinden van wel. Maar misschien lees je liever hoe iemand die onze diensten heeft afgenomen erover denkt. Voor Geoffrey Sips hebben we de onlinecampagne van een lokale Zeeuwse politieke partij naar een hoger plan getild. En hij is enthousiast. Sips:
“Onze campagne op Facebook en Instagram was prima opgezet door MEDIA58. Samen hebben we van te voren nauwkeurig bekeken wat er nodig was voor het uitdragen van de juiste boodschap. En welke begeleiding we daarbij nodig hadden. Social Media is geen negen tot vijf job. Je moet er goed bovenop zitten en hun specialist was heel goed bereikbaar om snel iets op te pakken of even te sparren. En gezien het resultaat kan ik wel stellen dat deze samenwerking zeer effectief is gebleken!”